Mikkelin asuntomessuilla yli 130 000 kävijää - virtuaalikierrokselle ehtii vielä vaikka kotisohvalta käsin

Tämä on Kaakon Viestinnän tuottama vuoden 2017 asuntomessujen mainossivusto

Mikkelin asuntomessut päättyivät sunnuntaina iloisissa tunnelmissa, viestittävät messujen järjestäjät Osuuskunta Suomen Asuntomessut ja Mikkelin kaupunki.

Messuilla ylitettiin 130 000 kävijän rajapyykki. Tarkka kävijämäärä vahvistetaan noin kuukauden kuluessa MediaAuditFinland Oy:n suorittaman tarkastuslaskennan jälkeen.

Asuntomessujen kävijät ovat kaiken kaikkiaan olleet tyytyväisiä messuvierailuunsa. Sanoma Media Finland Oy:n tekemän kävijätutkimuksen mukaan 93,1 prosenttia kävijöistä pitivät messuja erinomaisina tai hyvinä.
– Haluamme palvella asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla, oikeita kanavia käyttäen. Nettilipunmyynnin kasvu, sosiaalisessa mediassa saamamme palaute ja uusi palvelukokonaisuus kertovat, että olemme onnistuneet erinomaisesti, Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Harri Tuomaala sanoo Suomen Asuntomessujen tiedotteessa.

Mikkelin asuntomessuilla vieraili yli 130 000 asumisesta kiinnostunutta ihmistä.


Teemat näkyivät messuilla

Tämän vuoden Asuntomessuilla nähtiin monenlaisia messukoteja kauniilla luonnonläheisellä messualueella Saimaan rannalla. Lisäksi Asuntomessuilla järjestettiin kymmeniä keskustelutapahtumia ja yli sata muuta ohjelmanumeroa.
- Tänä kesänä kävimme poikkeuksellisen laajaa keskustelua asumiseen ja asuinympäristöön liittyvistä asioista. Saimme jaettua tietoa tulevaisuuden energiaratkaisusta, pohdimme asumisen ja liikkumisen muutosta sekä herätimme keskustelua kaikkia suomalaisia koskettavista asioista, kuten asumisen kustannuksista, asukkaiden hyvinvoinnista ja asumisen terveellisyydestä, Tuomaala kertoo.

Messuilla oli neljä teemaviikkoa. Messujen kantava teema asumisen vaikutus ihmisen hyvinvointiin oli messujärjestäjien mielestä onnistunut valinta.
- Hyvinvointi oli tärkeä ja oikea valinta tämän vuoden teemaksi. Se herätti paljon keskustelua ja näkyi ihan konkreettisesti messualueella kierreltäessä. Luonnon vaikutus asumiseen ja ihmisten hyvinvointiin sekä esimerkiksi kotien ja julkisten tilojen sisäilmahaasteet olivat mukana keskusteluissa, Tuomala sanoo.

Virtuaalitodellisuus vie messuille vielä uudestaan

Tämän kesän asuntomessukohteita on mahdollista kiertää messujen jälkeenkin virtuaalisesti. Maksullinen Asuntomessut VR -palvelu julkaistiin messujen viimeisenä viikonloppuna.

Virtuaalipalvelun neljän kuukauden mittainen katseluoikeus maksaa hiukan alle kymmenen euroa. Sunnuntain 13.8. aikana tehdyn tilauksen saa puoleen hintaan viidellä eurolla.
- Palvelu kattaa myös sellaisia tiloja, joissa ei välttämättä messuilla päässyt vierailemaan, Tuomaala kertoo.